Konferenser är en viktig del av affärslivet och det finns många anledningar till att delta. Inte minst är det ett utmärkt tillfälle för att utbyta idéer om hur företag bedriver marknadsföring, reklam och PR.
Faktum är att fördelarna är så stora att du har nytta av att själv upprätta en konferens. Att upprätta en konferens är enkelt och kräver bara att du hyr ett konferensrum i Stockholm via Helio. Helio erbjuder massor av kontor, konferensrum, mötesrum och eventlokaler som du antingen kan hyra som medlem månadsvis. Ett medlemskap ger dig tillgång till skrivbord, WiFi, frukt, en reception med community managers som löser allt, events och träffar med andra medlemmar. Om du tänker hålla enstaka konferenser har du möjlighet hyra per timme, dag eller en vecka.
Helio håller till på följande platser i Stockholm:
- Grev Turegatan
- Hötorget
- Slottsbacken
- Kista
- Sundbyberg
- Hornstull
- Kungsholmen
Klicka in på Helios webbplats för att börja filtrera bland deras konferensrum på dessa platser.
3 fördelar med konferenser
1. Ger dig feedback och idéer – En konferens är ett perfekt tillfälle att få feedback och idéer på hur du arbetar med reklam och PR. De som deltar är ofta experter inom sina områden och kan ge dig konstruktiv feedback. Även du själv kan ge feedback på andras presentationer för att knyta nya kontakter. Ett förslag är att hålla öppna diskussioner om styrkor och svagheter.
2. Träffar likasinnade människor inom ditt område – Ett konferensrum kommer att vara fullt av likasinnade människor som mer än gärna diskuterar reklam och PR. Det är en möjlighet för nätverkande och tillfälle att lära känna andra människor.
3. Förbättrar din sociala kompetens och kommunikationsförmåga – Mjuka färdigheter är avgörande för att lyckas i affärslivet. Att regelbundet hålla presentationer på konferenser är ett bra sätt att utveckla dina sociala färdigheter. Med tiden kommer du att bli mer och mer bekväm med att prata inför en publik. Om du är blyg kan du börja med att lyssna på andra hålla presentationer och bli inspirerad av hur du gör.